Sheep Dog ‘n’ Wolf

Analizom gledano igranje kao pojava starije od naše ljudske kulture. Homo Ludens kao važan deo istorijskih studija igara. Opšti koncept magičnog kruga inspirisao je Homo Ludens-a. Objašnjavajući nam da se igranje javlja u okviru “ozbiljnijih” ljudskih aktivnostima : nauka, rat , ekonomija , zakon… [1]

Johan Huizinga je jasno objasnio kroz svoju knjigu da se igranje povezuje sa zabavom. Huizinga je video igranje kroz različite oblasti poput: igranje i rata , igranje i poeziju, igranje i umetnosti kao i granu u primenjenoj matematici.
– Igranje i rat: Igranje kroz sreću u mnogim ljudskim delatnostima koji nemaju neposredne veze sa igrama
– Igranje i poezija: uspostavio je tesnu vezu izmedju igranja i poezija kao funkciju igranja.
– Igranje i umetnost: još veći stepen izraženosti veze izmedju igre i umetnosti.

– Grana primenjene matematike: Gledano na medjusobni uticaj i dejstvo formalnih impulsivnih struktura u samoj igri. Johan Huizinga je došao do zaključka da igranje podrazumeva izolovanje od spoljnog sveta i uživanje u imaginarni osmišljen svet koji se nalazi u magičnom krugu igre.[2]

Analitički gledano na žmurke, “Sheep Dog ‘n’ Wolf” igra koja je popularnost dobila po Evropskom izdanju “Sheep Raider”[3] jeste poznata igra “Looney Tunes” koja je namenjena deci.

Obzirom da sam kao mali bio posvećeni pratilac “Looney Tunes” iz sveta crtanih filmova, veoma ubrzo su krenule da se izradjuju video igre koje pokrivaju ispričane priče poznate u svetu junaka iz ovog dela crtanih likova od kojih su nastali i sami crtaci “Looney Tunes”. (Tunes, n.d.). Već početkom 2000 godine, počele su da se prave igre iz ovih crtaca koje su bile dostupne putem “Sega Mega” konzole, poput “Sony Playstation” konzole. Igre su obuhvatale sve tada popularne junake. Duško Dugouško, Patak Dača, petao Sofronije, mačak Silvester, ptičica Tviti kao i mnogi drugi, teško je izdvojiti jednog i proglasiti ga omiljenim. Mnoge od ovih likova već smo viđali u elektronskim igricama, doduše uglavnom na konzolama.
Lik koji predstavlja simbol upornosti i dosetljivosti, ali i nespretnosti kao i loše sreće, je Pera Kojot. Suvonjavi prerijski grabljivac uvek je rado viđen, jer svojim neumornim taktiziranjem i maštovitim dosetkama nagoni gledaoca da očekuje nemoguće. Šta se onda može očekivati od igre čiji je glavni protagonista Perin rođak, vuk Ralf (vidjen u  epizodama s ovčarskim psom Semom) ovakvi tipovi igara jesu  u najmanju ruku, zabava.

 

 

Platformsko-logička igra: “Sheep, Dog ’n Wolf” pravljena je za PlayStation konzole. Umesto da bude portovana sa PS verzije, koja je završena nešto ranije, kompjuterska varijanta programirana je od početka u PC okruženju nešto godina kasnije, što je rezultovalo odsustvom problema karakterističnih za prerađene igre (kontrolni sistem, meniji, snimanje pozicije i drugo). Glavna uloga  dodeljena je Ralfu (Vuk), čiji se maniri ni po čemu ne razlikuju od starijeg brata. Njegova osnovna preokupacija su slasne, podgojene ovčice, a glavni problem predstavlja “Sem” pametan pas ovčar koji ga sprečava da se domogne plena. (Wiki, n.d.). [4]

Osim njih dvojice, u igri se pojavljuju i drugi poznati junaci. Posebna uloga pripala je Dači, koji izigrava vodiča, objašnjava cilj svakog nivoa i savetima pomaže kada prigusti. Igrač kontroliše Ralfa, čiji je zadatak da na svakom nivou ukrade po jednu ovčicu iz stada šunjajući se unakolo tako da ga ovčar Sem ne primeti. U početku to neće biti naročit problem, s tim da treba voditi računa o konfiguraciji terena i unapred planirati put kojim bi Ralf ovčicu preneo na naznačeno mesto na kome patak Dača to zahteva (belom farbom oivičen krug)

 

Na slici je prikazano kako Ralf beži od Sema
Prikaz na slici pokazuje da ako Sem uhvati Ralfa on dobija batine

 

Veliki problem jeste što kidnapovanja postaje složeniji proces i tada treba dobro zamoriti sive ćelije u ljudskom mozgu da bi se došlo do upotrebljivog rešenja. U takvim situacijama moguće je razmišljati na različite načine, obzirom da uvek postoji više od jedne kombinacije koja može “uroditi plodom”, što je jedna od prednosti ove igre. U nekim trenucima problemi mogu biti frustrirajuće teški i nelogični, ali tada se treba setiti crtaća i rešenja koja su Dača i Ralf tamo primanjivali. Kontrolni sistem jeste jednostavan, sa iznenađujuće širokim pokreta glavnog junaka.

Pored osnovnih pokreta, Ralf može da se šunja, što je prinudjen koristiti kada se nalazi u blizini Sema i da trči brzo kao Ptica trkačica kako ne bi bio uhvaćen i izgubio život, kada prelazi i preko provalija u igri. Osim jednostavnog, on izvodi i dvostruki skok, a može da koristi i preko trideset predmeta na koje natrčava tokom igre same igre (radi se šklopocijama čuvene fabrike „Acme”).  Detalje od važnosti za nivo, kao i skalapanje plana koji Ralf mora da sledi kako ne bi upao u klopku Sema objasniće tutor Dača do koga, međutim, nije uvek lako doći jer se i on sam krije. Nivoi sadrže i skrivene bonuse čijim se sakupljanjem dobija mogućnost kupovine specijalnih dodataka za opremu, kao što su crteži, renderovani modeli i sličan materijal koji je već poznat i vidjen iz “Looney Tunes” crtanih filmova.

To nije sve – Ralf može da se sakrije u žbunju, čak je u mogućnosti i da se preruši u ovcu, koristi mlazni motor koga montira na leđa, veže za drvo elastičnim konopcima koji će ga lansirati itd. Sve kombinacije sa predmetima iz inventara potanko su objašnjene na ekranu sa mapom igrača, a mesta na kojima se mogu primeniti posebne akcije uredno su označena putem mape.[5]

       

Prikaz kako Ralf gubi život od strane ajkule , a uz pomoć “ACME” Ralf dobija moć letenja, dok je na sledećoj fotografiji prikazana primena fizike gde Ralf mora uspostaviti balans težinom

Zaključak Analiza igre:Grafički gledano “Sheep, Dog ’n Wolf” izgleda prilično dobro za igru koja je izašla početkom 2001.god. Pojedini efekti su sjajni,  dok su pozadine krajnje jednostavno nacrtane kao u crtanom filmu  i nisu natrpane sa previše detalja kao što je to vidjano u drugim igrama. Likovi su solidno nacrtani i veoma dobro animirani,  a jedino što je zamerka po meni je prenaglašena silueta, zbog koje likovi izgledaju nestvarnije nego kao što je to vidjano u crtaćima. Tehnička jednostavnost, s druge strane, omogućila je izuzetno brzo učitavanje nivoa, i pored toga što se podaci preuzimaju direktno sa CD-a (igra ne zahteva nikakvu instalaciju).  Izvođenje je glatko, a komande reaguju trenutno, što je za ovaj tip igara kručno i bitno. Kamera je solidna, osim što u nekim uglovima mape povremeno ne prati dobro kretanje, što na momente ometa preglednost (kamera se može rotirati i ručno), ali je to previše i dosta rizično, jer se igra igra taktički i svaka sekunda je ključna. Ono što ovu igru čini jedinstvenom jeste činjenica da se igra po planskom postupku uz taktiku i temeljno razmišljanje. Igra nas forsira da se od početka do kraja kroz farmu i poljane ovčica konstanto šunjamo, igramo taktički i po samoj proceni. Baš kao što je Johan Huizinga na početku i rekao, igra ima više primenjenih oblasti poput :igranje i rata , igranje i poeziju, igranje i umetnosti kao i granu u primenjenoj matematici. Mnoge oblasti su kombinovano primenjene u sklopu sastava jedne igre, kao što je to u mom slučaju sa igrom žmurki Sheep Dog ‘n’ Wolf.

Na slikama je prikazano kako Ralf pokušava da začara Sema magičnom frulom sviranjem melodije, ukoliko Ralf ne uspe da pogodi note sviranja u muzici sleduju mu batine.

Na osnovu zaključaka po principu igrača i kritičara iz članka na forumima “Exposition” (Forum , n.d.) [6],  igrači pokazuju veliko zadovoljstvo na bazi osnove igre “Looney Tunes” jer je igra bila poprilično popularna u to vreme na konzolama. Velike zamerke kod ove igre jesu činjenice da igra nije potpuni original priče kako grafike tako i sadržaja koja je verna originalu crtaća kakvog većina od nas pamti.

Na slikama je prikazano kako Ralf ima i druge prepreke u igri, poput eksplozije bombe koja je matematički sifrovana, Toro besni bik i maskota ovce, međutim Sem je pametan pas

Najvažnije karakteristike kod ove igre jesu :

  • Igru je napravio i izdao “Infogrames” (nakon puno trgovanja i sklapanja partnerstava sa Atarijem i Namco Bandaijem, na kraju preuzeo ime Atari 2009 god.)
  • U igri se pojavljuju i Road Runner, Marvin the Martian, Daffy Duck (Raplhov trener i ”voditelj” cijele manifestacije, Yosemite Sam, Elmer Fudd i drugi….)
  • Igra je imala 2 tajna levela i jedan bonus level koji godinama nisu bili otkriveni
  • Svi poznati likovi su dobili glasove od originalnih glumaca iz animiranih serijala
  • Na Američkom tržištu igra se zvala Sheep Raider
  • Odličan Humor i osećaj kakav imate dok gledate crtaće nisu često tako skladno uklopljeni.

 

                                                                                                                                        Izvor Referenci: 

 

 

[1] “Homo Ludens” – Johan Huizinga  (Homo Ludens https://en.wikipedia.org/wiki/Homo_Ludens)  datum: 17.11.2020

[2] “Huizinga, Johan. Homo Ludens” (( A Study of the Play-Element in Culture. Mansfield Centre,
CT: Martino Publishing, 2014)  http://art.yale.edu/file_columns/0000/1474/homo_ludens_johan_huizinga_routledge_1949_.pdf   ) datum: 17.11.2020

[3] “Sheep Raider” ( https://en.wikipedia.org/wiki/Sheep,_Dog_%27n%27_Wolf) datum: 17.11.2020

[4] “Gameplay” ( https://en.wikipedia.org/wiki/Sheep,_Dog_%27n%27_Wolf) datum: 17.11.2020

[5] “Walkthrough” (https://www.ign.com/faqs/2006/looney-tunes-sheep-raider-walkthrough-715379) datum: 17.11.2020

[6] “Game Metascore” ( https://www.metacritic.com/game/playstation/looney-tunes-sheep-raider) datum: 17.11.2020

Written By
More from stefan.grujic

Doom

Zahvaljujući najsavremenijoj tehnologiji danas, napravljena je pucačina iz prvog lica koja se...
Read More