LIMBO

Ako postoji jedna stvar zbog koje bilo koju video igru vredi uopšte igrati osim priče i igranja, jesu grafika i elementi koji su sastavni deo svake igre. Tehnologija je danas toliko napredovala da su igre dostigle tačku magičnog kruga poznatom kao “Magic circle” is when and where games are being played and new meaning is generated.” Grafika do realistične grafike koja danas dolikuje realnosti. Danas mnogi programeri modernih igara pomeraju granice izmedju digitalnog sveta i stvarnosti, dok drugi koriste istu tehnologiju da sastave jednostavniju više stilozovanu estetiku igre. Ogromne razlike koje vode u umetničkom pravcu u igrama i platformama stvaraju neviđeni opseg vizuelnih stilova koji se uglavnom dopadaju svim tipovima igrača.

Važnost grafike u popularnim video igrama:

Važnost grafike danas je ključni faktor za uspeh video igre. To je jedan od razloga zbog čega su igre tokom godine postajale sve više zahtevnije.

Nije stvar samo u brzini evolucije zapleta, jer kako svaka igra izlazi ima sve komplikovaniju priču, bolju grafiku  što privlači igrače za vizuelni užitak koji se doživljava kroz svaku igru.

Na ovaj način dizajneri uvlače igrače pravo u dubine zadržavajući igračima pažnju, udubljujući ga u virtuelni svet koji je bogat kako grafikom i zvukom tako i umetničkim dizajnom kojim igrači dostižu magični krug – osećaj da nisu samo izvan ekrana, već da se upravo nalaze u samoj igri.

Grafika kao umetnička forma u igri:

Grafika u video igri omogućava igračima da vide svet na koji je programer igara razmišljao i kako on vidi i doživljava svet u igri.  Slika o alternativnoj stvarnosti u igrama nudi igračima grafiku obogaćenu sa umetničkim elementima kako bi igrači osetili dublju povezanost sa igrom – što je bolja grafika magični krug je sve jači. Grafika igre takođe utiče na raspoloženje igrača.          Zabeležen je nagli porast retro – inspirisane grafike u video igrama. Zbog načina kako su one dizajnirane, bilo da se radi o nostalgiji fantastike ili nekog putovanja kroz vremeplov bilo budućnosti ili pak prošlosti, grafika jeste ta koja je umetnički obrađena da stvara vezu između igre i samih igrača. Grafika kao umetnička forma “začarava” igrače, tako što igru čini privlačnijom, vezuje igru za emocije i uključuje ostala ljudska čula.

 

Aspekti forme igre LIMBO

Igra koja simbolizuje jezivo putovanje dečaka u potrazi za svojom  izgubljenom sestrom koja je nestala. Svaki sadržaj igre čine strahovi, socijalna barijera i traumatični gubitak dečakove sestre kao i njegova neobjašnjena smrt. Dečak umire u šumi gde je smešten u svom ličnom paklu, gde su njegovi strahovi realnost, pri čemu su animirani i naglašeni u najgoroj mogućoj formi. Igra je grafički vizuelno stvorena u senkama i crnom belu svetu nijansama crne i bele, tako da samo konture i objekti dolaze do izražaja. Dizjneri su umetnički iscrtavali svaki kadar dodavajući mu vizuelne grafičke elemente tako da igra onima koji je igraju bude živa, bez obzira na to što je cela mračna. U samoj igri pojavljuju se neizdefinisane figure sa kojima se susreće za njega predstavljaju smrt i paniku. Slagalice u igri i gravitacije pokazuju njeove postojeće strahove, dok pauk predstavlja smrt koja dolazi po njega. Zamke u šumi predstavljaju njegovu potrebu za slobodnom, dok divljaci predstavljaju usamljenost i odbacivanje.

Na slici je prikazana smrt kako mami dečaka izgubljenom igračkom

Na slici su prikazana neizdefinisana deca koja su nasilnički nastrojena prema bezimenom dečaku.

Na slici je prikazano trulo drvo zbog koga se dečak plašio da ode u park.

Na slici je prikaz dečaka kako beži od od kamena koji je brži i veći od njega kao i dečakov strah od provalije

Slika predstavlja strah dečakove mašte iz ribolova sa ocem

LIMBO po čemu igra i nosi ime (mesto između života i smrti, mesto gde nema ni pakla ni raja, mesto gde duše imaju nezavršena posla). U nekim svojim vizijama priviđa svoju sestru kako ga sahranjuje. (Vera leži u tome da ukoliko duh ugleda svoje telo koje je sahranjeno, može napustiti LIMBO, ukoliko položi testove strahova koje je imao iz predhodnog života pre smrti može otići u raj. Nakon prevaziđenih svih strahova on se sjedinjava sa svojom sestrom i odlazi u raj.

Slika vizije dečakove velike želje da pronađe izgubljenu sestru u LIMBO

 

 Na slici je prikazan vuk iz priča koje mu je seka pričala

 

Na slici je prikazan koncept dečakovih strahova kako vidi svet u igri. 

13 – napušteni brod u močvari vidi kao monstruma iz močvare,                 

14 – mrava vidi većeg od sebe kao monstruma,                           

 15 – komarca vidi kao bubu sa četiri krila i dva jezika,                      

16 – liane vidi kao živu glavu čudovišta,                                                      

17 – mrtvu kravu vidi kao izobličeno ljigavo čudovište,                             

 

Na slici je prikazan kraj igre, gde dečak nalazi na sestru koja sahranjuje posmrtne ostatke svoga brata pronađenog u šumi, što otvara vrata za raj

 

Umetnička forma igre LIMBO

Obzirom da je igra predstavljena crno – belim tonovima, koristeći samo osvetljenje , efekte filmskih senki i minimalne ambijentalne zvukove kako bi u igračima probudili šesto čulo i stvorili magični krug. Umetnost ove igre leži u samom dizajnu atmosfere koja je isključivo povezana sa horror žanrom. Nakon što je samo igra objavljena dostigla je veliki uspeh i pozitivne kritike od strane novinara koji su pohvalili LIMBO kao mračnu prezentaciju , opisujući ovo remek delo kao sjano osmišljenu igru koja zaslužuje sve pohvale za svakoga ko ima najmanje interesovanje za igranje igara.

Na osnovu estetike recezenti su LIMBO klasifikovali kao primer za odlično odrađenu video igru kao umetničku formu. Limbo je dobio jako pozitivne kritike od strane igrača. Njegova priča koja je polarizovala kritičare na različita razmišljanja baš zato što priča nije u potpunosti razjašnjena. Neki od kritičara smatraju da ovakvo otvoreno delo umetnosti ima dublje značenje koje se dobro vezuje za mehaniku u samoj igri, dok neki od igrača smatraju da nedostatak fabule radnji umanjuju samu igru.

Polarizacija kritičara: Uobičajna kritika recenzenata , jeste da visoki troškovi igre u odnosu na kratku dužinu mogli bi odbiti igrače od kupovine ovog naslova, dok pregledi sugerišu  da je baš LIMBO imao idealnu dužinu za jednu umetničku igru. Igra LIMBO uvršćena je među najveće igre umetnički orjentisani svih vremena i spada u legendu. ( Veliki broj naslova drugih igara se prikazuju u mračnom aspektu LIMBO verzije poput stripova, časopisa… )

Legenda živi: LIMBO = SLENDERMAN umetnički dizajn

 

Legenda živi: LIMBO = JOURNEY umetnički dizajn

 

Legenda živi: LIMBO = DANTE INFERNO umetnički dizajn

 

 

Written By
More from stefan.grujic

Sheep Dog ‘n’ Wolf

Analizom gledano igranje kao pojava starije od naše ljudske kulture. Homo Ludens...
Read More