StarCraft 2 jeste nastavak strateške igre u realnom vremenu. Izdata od strane Blizzarda 2010 godine, na nadovezivanje igre – nastavka strategije koja je doživela veliki procvat 31 Marta 1998 godine kao jedna od najpopularnijih svemirskih i vanzemaljskih strategija u to vreme. Jedna od glavnih stavki zbog kojih je Starcraft 2 toliku popularnost ostvario u zadnjih 10 godina, jeste činjenica da je veoma dobro napravljena i izradjena igra. Igra po sebi je dobila izuzetno visoke ocene i jako dobre kritike od svih različitih recenzenata. StaCraft 2 je jedna od retkih igara koja je postigla cilj da dostigne 10/10 ocenu za procenu grafike, gameplaya i storyline što je zadnjeg puta vidjeno kod Warcraft III Frozen Throne igre koja je ostvarila slične rezultate. StarCraft II je najpopularnija strategiska igra u Južnoj Korei, po principu online takmičenja „League and the world-wide World Championship“. U Korei je to bilo sve samo ne nacionalni sport.
Blizzard je kroz tri serijala ekspanzija uspeo da upotpuni , prošili i objasni celokupnu igru. StarCraft II je najbrže u svetu prodavana strateška igra svih vremena, sa čak skoro 5 miliona prodatih premeraka i još nekoliko miliona piratskih. Milioni ljudi širom sveta igraju Starcraft II besplatno u Korei. Postoji oko 400 profesionalnih igrača StarCraft II koji od toga žive i zaradjuju za život kao E-Sportisti koji su svoju karijeu zasnova na igranju igara ovog tipa žanra. Velika popularnost se prati putem Twittera i strimovanja putem YouTube-a i Twitchera pri čemu imaju veliku zaradu poput pravih sportista u svetu. StarCraft II je besplatna igra za igranje širom sveta sada i spada u Multiplejer.
Blizzard namerava da nastavi da podržava StarCraft II godinama nakon objavljivanja tako što će primeniti ažurirane verzije poznate kao „Patch“ gde će raditi na poboljšavanjiva i unapredjenjima ove igre. Igra je napravljena tako da obuhvata igranje tri jako popularne rase , od kojih su ljudi jedini svima poznati u svetu što obuhvata tok priče u prvoj igri „Wings of Liberty „ – Krila slobe, gde se čovečanstvo bori da zadrži ljudsku rasu i da se oslobodi od vanzemaljskih aktivnosti koja vrebaju galaksijom. Priču vodi glavni heroj igre „Jim Raynor“ koga igrači igraju i otkrivaju priču ove igre.
Na slici je prikaz Mimikria raspodele uloge rasa u igri
Tokom igre, otkriva se ljubavni lanac izmedju Jim Raynora i Sarah Kerrigan. Pri čemu se razotkriva da je Sara ostavljena da pogine od strane glavnog negativca „Arcturus Mengsk“ glavnog negativca ove igre koji je izdao Kerrigan. Jim kreće u avanturu osvete. Kada su se Jim i Sara sreli prvi put ostavili su definitivno loš prvi utisak. Sara dok je još bila u ljudskoj formi posedovala je dar telepate. Prilikom napredovanja u kampanji i završavanjem misija Jim Raynora i Sarah Kerrigan , njih dvoje polako ulaze dublje u konekciju razumevanja odnosa između ljudi i vanzemaljaca, shvataju da su istomišljenici i počinju da se dopadaju jedno drugome.
Slika najboljeg marinca Jim Raynora
Međutim jedna misija ih razdvaja u smrt , ili je tako barem Jim Raynor mislio nakon što je shvatio da mu je Kerrigan snaga u glavi oslobađajući ga stresa i postavljajući ga u svetu u kome nema rata i u kome jedino vidi Saru njenu lepotu i njen šarm. Kerrigan ubrzo već tokom kampanje dobila nemoguću misiju da uništi košnicu sama tako što će iskoristiti svoje veštine da bude neprimećena i totalno nevidljiva za Zergove. Jim Raynor se tu pobunio naravno, glasovnim protestom protiv Mengska koji je odobrio takvu misiju zbog velike opasnosti , međutim popustio je kada mu je Sara Kerrigan rekla da treba da veruje u nju, jer je ona verovala da Mengsk ima dobar razlog za takvu misiju, neslutivši da je Mengs uvideo snažan ljubavni lanac između Sare i Jima. Obzirom da je Jim odličan marinac – najbolji u svojoj genearaciji i klasi smatrao je da Sara oduzima Jimu pažnju i da on gubi fokus i želju za borbu u misijama. Mengsk je odlučio tajno da Sara Kerrigan mora biti eliminisana i uklonjena iz Jimovog života zauvek. Mengks je naredio svim vazduhoplovnim snagama da se povuku kada su Zergovi krenuli da masovno izlaze iz košnice prilikom Sarine misije, gde je ona zapravo tražila i očekivala pomoć uvidevši da je stavljena u šah-mat poziciju ulivala je i vere i poverenja u Mengska kao njenog nadređenog.
Slika izdaje Sare Kerrigan dok traži podršku vazduhoplovnim snaga kako bi prišla košnici
Jim Raynor uvidevši izdaju dao je momentalni otkaz i odlučuje bekstvo iz samostalnog carstva kako bi krenuo u potrazi za Sarom Kerrigan u nadi da je ona možda preživela napad. Sa Sarine strane zbog njenog telepatskog dara i moći telepatije ukazala je kraljici Zergova moć kontrole nad Zergovima, nakon čega je kraljica odlučila da preda čin Kerrigan tako što je naredila Zergovima da je opkruže i zatoče u “Chrysalis” gde će Kerrigan besvesno doživeti svoje transformacije i preobraženje u kraljicu svih Zergova. Sara Kerrigan sa druge strane u svom besvesnom stanju pokazala je Jimu lokaciju putem emisija vizija koje je manifestovala u Jim Raynorovim snovima pozivala ga je u područje u kome se nalazila čaura manifestacije transformacija u kojoj je Sara Kerrigan zatočena van svesti.
Slika Sare Kerrigan u Chrysalisku svoje vanzemaljske transformacije dok sanja o Jimu Raynoru
Slomljenog srca Sara Kerrigan se budi nakon određenog vremena jer Jim Raynor nije stigao na vreme da je pronađe, uviđa svoj odraz manifestacije monstrumskog izgleda, doživljava napad panike i amneziju , paranoju i razvija šizofreniju zadržavajući svoje moći i visoki intelekt koji je posedovala iz predhodnog života. Sara Kerrigan gubi emocije i empatiju prema Jimu Raynoru, dominacijom genetskog vanzemaljskog koda menjanjem ljudskog DNK, Sara Kerrigan razvija mržnju prema ljudima i počinje da posmatra Terrane kao neprijatlje upijajući svoje vanzemaljske instikte koje je poprima od svoje majke kraljice preobražavanjem. Jim Raynor tokom igre pokušava da povrati Saru Kerrigan onakvom kakvom je voli. Shvativši da je Sara Kerrigan vanzemaljski monstrum koga svi vide kao destrukciju svoje ljudske vrste, svi je žele mrtvu jer su Zergovi postali napast i strepet po Terrane obzirom da sa njima sada upravlja Kerrigan kao njihova kraljica Queen of Blades.
Slika:Sarah Kerrigan kao Queen of Blades
Jedini Jim Raynor želi da je spase i ne odustaje od svoje misije da ispravi svoju grešku , gde joj nije mogao pomoći kada je trebao. Kao rešenje Jim Raynor saznaje da jedino Xel’Naga Artifact ima moć da razdvoji vanzemaljsku DNK od ljudske Terran DNK. Snagom božanske sile Protosa boga zvezda Xel’Naga Jim Raynor može povratiti ljudskogst i vratiti Saru Kerrigan u devojku njegovog života. Sa ogromnom snagom ljubavi i strasti Jim Raynog kreće u misiju za pronalazak predmeta od velike vrednosti. Međutim postoji problem Xel’Naga predmeti su sakriveni i izgubljeni od znanja svetova gde ni sami Protosi ne znaju za tehnologiju koja sačinjava Xel’Naga Artifakte zbog posedovanje velike božanske moći samog boga znanje je obrisano.
Sledeće dve ekspanzije prate priču „Zergs & Protoss“ odnosno vanzemljacima koji su u igri predstavljeni kao negativci, pri čemu glavnu ulogu ima „Kerrigan“ devojka koja je ostavljena na nemilost vanzemaljaca u prvom delu StarCraf igre. Ispostavilo se da je Kerrigan , sada Kraljica Queen of Zergs koja je postala kraljica oštrica ( Queen of Blades) i izaziva strah kod Terrana – ljudi.
Prikaz Agon-a konstantnog takmičenja između igrača online
Treći deo igre prati proročanstvo „Protoss“-a treće vanzemljske rase koji se bore da ispune proročanstvo i unište Zergove kako ne bi uništili galaksiju svojim rojem. Zadnja ekspanzija prati novog Heroja koji vodi Protose „Artanis“ u borbi protiv boga „Amona“ glavnog negativca galaksije. Svaka od ove tri kampanje objavljene su kao zasebni proizvodi. Nakon što je izašao zadnji deo igre, objavljenja je triologija koja uključuje sve tri igre u jednu. Jim Rejnor nastavlja svoje avanture zajedno sa Kerrigan , Zeratulom ( pomoćnika koji pomaže da se ispuni proročanstvo ) i Artanisom.
Prikaz ilinx u igri StarCraft II visoki nivo panike i gubitak kontrole u igri
Igra generalno obuhvata sve četiri kategorije po dominantnim karakteristikama gde je naglašeni Agon:
- Agon : StarCraft2 – Omogućava konstantno takmičenje izmedju igrača, od kojih najbolji osvajaju realne nagrade na svaka tri meseca
- Alea : Šansa da se odabere samostalni izbor toka priče u toku kampanje, kao i šansu da igrači besplatno putuju po svetu i da se takmiče u timovima za osvajanju kupa „E-Sports“.
- Mimikria: StarCraft je igra koja nudi svojim igračima priliku da se isprobaju u ulogama vanzemaljaca koji prate priču kampanje.
- Ilinx : Kako kroz teške levele igra budi u igračima neverovatan visoki nivo panike i gubitak kontrole u igri, kada je igrač izložen velikim rojevima vanzemaljaca gde u mnogim slučajevima ni evakuacija ne može biti uspešno izvedena.
Prikaz Alea u igri StarCraft II ponude samostalnog izbora u igri
Na slici je prikazano istraživanje između misija gde se igrač upoznaje sa okruženjem
Prisustvo Ludusa u igri : Primenom Ludusa igra ima neka svoja odredjena formalizovana pravila u potezima za uništavanje glavne baze neprijateljske jedinice kako bi se nivo igre pobedio. Svaki nivo igre odredjen je pravilima tako da igra počinje sa glavnom bazom i par „kombajna“ jedinice koje će prikupljati odredjene resurse kako bi se baza proširivala u izgradnji vojnika i jedinica za strateški napad.
Magični krug : Igra je dizajnira tako da impresionira grafikom, zvučnim efektima i brojem izbora gradjevina i jedinica. Samim tim igrač se isključuje iz spoljašnjeg sveta i ulazi u virtuelni svet u kome ulazi u ulogu glavnog heroja serijala. Obzirom na to da u igri osim strateškim elemenata koji odlikuju ovi igru prisutni su mnogobrojni „Cinematics“ koji su ukupno oduzimali 6h gledanja poput serijala u epizodama kroz tri ekspanzije ove igre, koji razjašnjavaju priču i vode glavnog junaka kroz igru u potpunosti ovladavaju igraču ( udubljuju ga u igru) i isključuju ga od spoljašnjeg sveta. Celokupni koncept igre je toliko zarazan i utiče pozitivno na igrače, da svako ko je ljubitelj strateških igara će automatski biti zavistan od igre StarCraft 2 u prvom satu igre. Isključuvanje iz realnosti ukazuje na to da su igrači provodili po 12 sati bez prestanka igrajući ovu igru, time da su igrači gubili pojam o vremenu i isključivali neke primarne potrebe poput hrane i spavanja.