Doom

Zahvaljujući najsavremenijoj tehnologiji danas, napravljena je pucačina iz prvog lica koja se pokazala kao sjajna igra svih vremena danas u svetu poznata je kao „Doom “(Propast). Nova tehnlogoija je napravljena specijalno da sakrije sve one uglove mračnih prostorija u igri gde je očekivano da će demoni iskočiti, jer je to već uveliko viđeno u ranijim igrama poput Doom-a  iz 2004 god, gde zapravo programeri i nisu znali šta tačno rade sa igrom , niti u kom trenutku igra treba da bude strašna i nepredvidljiva. Zbog mnogo uloženih žalbi zbog kojih sama ranija verzija igre „Doom 3“, nije postigla uspeh u zastrašivanju igrača, čime se nije ni smatrala horror igrom već se pokazala kao pucačina „Sci-Fi fantasy“. Danas uz pomoć nove tehnologije, grafika igre propasti približena je samim igračima na takav način, da igrači nemaju veliku slobodu kretanja i sigurnost tokom igranja, tako da moraju biti konstantno na oprezu zato što jesu konstantna meta.

 

Monstrumi i demoni pojavljuju se na najmanje očekivanim mestima, gde su igrači u konstantnoj napetosti imajući u vidu da ne smeju da rasipaju ograničene resurse, što čini ovu noviju verziju propasti igre iz 2016 god zabavnom horror igrom.

 

Narativna Analiza:

Propast kod igrača počinje odmah nasilno već u samom početku igre, u zavisnosti od odabrane težine igra pruža veliki izazov igrača da se bore za svoj opstanak u preživljavanju invazije demona.      Igrači nisu ni svesni da nekoliko minuta nakon što što se igrač budi i pokupi prvi pistol, već u prvih nekoliko sekundi nakon što igrač dobije opremu ubija demone na smrt i to nemilosrdno i brutalno. Obzirom da je igra dizajnira na takav način da se dešavanje odvija na planeti Marsu, gde „United Aerospace Corporation“ pokušava da reši krizu  energetskog solarnog sistema. Propast u ovoj igri leži u tome što je igra veoma agresivna autoreferencijalnog tipa, da igrače zatvara u magičnom krugu zato što pruža mogućnost igračima da na brutalan način ubijaju demone  bez grize savesti i osećaja odgovornosti prema realnom životu. Polazni narativni elementi bude osećaj samopouzdanja borbene snage kod igrača da budu što brutalnij u trenutcima borbe protiv agresivnih demona. Naracija igre govori o opasnim nivoima demonskog pristustva i prokletstvu iz pakla koje je zadesilo planetu Mars, gde je forsirani narativ u vidu niza dijaloga izmedju igrača i NPC-a  što nije moguće preskočiti, a ništa naročito ne poboljšava razumevanje priče same igre. Priča koja nije naročito korisna za igrače, zbog toga što su igrači prepušteni sebi, gde se iza svakog ugla kadra odigrava nasilno i brutalno ubijanje demona od strane igrača, gde igrač više ne može predvideti gde je zapravo bezbedan.

Sticanje rutine za igru, budi osećaj  koji uključuje dobre reflekse koji  služe u mehaničke svrhe kako bi igrači bili u konstantnom magičnom krugu i osećaju „Herkul“ stila, gde se dobija pravi osećaj snage božanske sile kod ubistva. Ubistva slave, daju igračima par sekundi božanske sile, gde igrač ne može primiti udarac od strane neprijatelja, čime su igrači u mogućnosti da se pripreme za još borbe, obzirom da je igra dizajnirana tako da su igrači primorani da budu u konstantnoj borbi.

Analiza dizajna igre Doom:

Novi Doom je savršeni dodatak franšizi, koristeći novi Engine idTech6 gde je Tiago Sousa preuzima glavnu ulogu glavnog programera ove igre. Istoriski gledano ovaj softver često dovodi igre do prepravki i otklanjanja kvarova u samoj igri, kako bi igrači uživali u igri Doom pokriveni tehničkom podrškom koja je već imprementirana u samoj igri. Za razliku od većina igara, Doom ne koristi Direct3D, ali zato igračima nudi OpenGL i Vulkan Backhand. Budući da je Vulkan nova primamljiva stvar u svetu igara Baldur Karlssson koji je ubacio podršku za nju u RenderDoc, bilo je teško odupreti se svetu unutrašnjosti same igre Doom. Zahvaljujući ovakvom poboljšanju same igre, igra je izvedena do ULTRA podešavanja bez vidljivih znakova FPS drop-a (kočenja slike pri učitavanju frejmova).  Zahvaljujući dobroj podlozi grafičke, ažuriranje mega struktura i uključivanje  HD rezolucije za velike ekrane postaje za Doom prava opsesija.

 

Prednosti mehanike kod igre Doom:

  • Konstano kretanje omogućava igračima da izbegnu neprijateljske napade.
  • Udarni napadi su vremenski predvidljivi i uglavnom se mogu izbeći
  • Trčanje i pucanje u akciji daje osećaj konstatnog magičnog kruga
  • Podešavanja i unapređivanja veliki su korak pri pobošanju same igre
  • Zahvaljujući kretivnosti direktora Hugo Martin-a igrači su zavoleli nadograđivanja u igri najviše
  • Neprijatelji su ranjivi kada svetle narandžasto „Glory Kills“ pružaju igračima osećaj božanstva čineći ih nedostižnim za neki vremenski period
  • Sačmara je postala popularno jako oružije u igri Doom, municija je razbacana po okruženju i otežano se može pronaći.
  • Pistol ima infinite Ammo kapacitet
  • Doom je izazvao veliko uzbuđenje kod igrača zato što je izašao na petak 13 na svim popularnim platformama

 

Šta čini Doom dobrom igrom :

Može se zaključiti da je Doom neverovatno brza, jeziva i generalno smešna igra bez obzira što spada u Horror žanr. Igra se vrti oko ubijanju demona koji su zaposeli planetu Mars, gde konstatno šeta igrača iz pakla nazad u realnost i obrnuto. Reakcije kod igrača izazivale su smeh dok su se demonske glave raznosile na hiljade krvavih komada, što ukazuje da je igra približena igračima na komičan način. Igra objašnjava priču po predpostavci da se čovečanstvo pretvorilo u Pakao za beskrajni izbor energije. Ne postoji ništa logično kod Doom-a , jer je igra u potpunosti fokusirana na osnaživanje igrača u fantaziji demonske moći. Igrači nemaju uvid ni ko su niti kako zapravo izgledaju, jedini zadatak koji postoji jeste eliminisati hiljade demona različitih vrsta koji se nalaze sve do završetka igre. Cela igra zasniva se na ubijanju demona bilo u zatvorenom ili otvorenom prostoru. Doom je tako dizajniran da pruža zanimljivo okruženje koje je fantastično grafički prikazano, a sa druge strane preplavljeno je demonima. Igra primorava igrače da ubija što više demona zatvarajući ih u magičnom krugu, jer sve što igrači žele u ovoj igri jeste da ubijaju još i još demona.

Zbog čega je Doom vredan pažnje:

Doom 2016 nije igra koja je ponovno stvaranje igre poznata igračima iz ranijih 90-tih godina. Novi Doom ima beskonačnu računicu u što većem broju eliminicije demona koja se boduje po scoru. Nova igra Doom ima nerazumljiva očekivanja, ali vredi uloženog vremena jer nudi prelepo okruženje sa fantastičnom grafikom koja ispunjava SCI-FI efekat očeivanja kod igrača. Nivoi su ispunjeni ogromnim brojem neprijatelja sa kojima se pametno mora igrač postupiti ako želi preživeti, igra je taktička i veoma brza. Doom je kod velikih broja fanova probudio uzbudljivost i veoma dobru zabavu. Ova igra koja predstavlja mašinu za bes  nateraće igrale da zavole bes i ubijanje demonskih sila bez problema.

Written By
More from stefan.grujic

StarCraft 2

StarCraft 2 jeste nastavak strateške igre u realnom vremenu. Izdata od strane...
Read More