World of Warcraft je jedan od najsloženijih MMORPG igara koja u svetu postoji. Jedan od razloga za to je raznolikost igre koja varira u zavisnosti kako se igrači ponašaju u igri i po kojim smernicama igraju igru. Prateći samo narativ igre koja je podučila igrače u prvim satima igre na koji način će igrati ovu igru. Jedna od retkih igara koja je bogata igranjem uloga mitoloških rasa, odabira izborne profesije, sjedinjavanja grupa u članice i rad sa grupama do 40 igrača.
Kao jedan od glavnih dizajna ove igre podstakla je programere da omogući igračima da izaberu kako će se i na koji način kretati njihov put kroz svet “Azeroth” i na koji način će iskoristiti svoje plaćeno vreme u igri da postignu što bolje rezultate igrivosti zatvarajući ih u “magični krug” povezanosti sa herojem i gajenje strasti prema igri. Međutim igra je napravljena sa ciljem igrača protiv igrača kako bi zaživeo MMORPG.
Ova igra istražuje kako se i na koji način predstavljaju ratovi u igri i održava načine po kojima su praćene tradicije istoriskih dešavanja ranijih vekova predstavljena u savremenom kontekstu. Zamršena priča koju igrači sami stvaraju već u prvim satima igranja praćena narativom kako je igra dizajnirana, uči igrače šta znači ratovati i kako je to predstavljeno u savremenom vremenu istoriskim dešavanjima mitologije. WoW – je vrsta online igre koja je puna kontadikcija. Kao velika igra ne prikazuje samo elemente koji vode tok priče kako je igra isprogramirana, već sami igrači prave svoju sopstvenu priču, formiraju svoje timove kako bi uništili drugu stranu fakcije.
Kao igra koja sadrži mnoge fantazije svetova poznatom kao “Azeroth” – planeta World of Warcraft-a, predstavlja istriju mitologije događaja mnoge od nestvarnih rasa što čini ovakvu igru bogatijom za istraživanje i preuzivanje uloge virtuelne stvarnosti zavodeći igrače u magičan krug stvarajući im užitak tokom igranja i emotivnu povezanost sa herojem koga su igrači odabrali i koga prate kroz celu igru. Konstatan rat između fakcija čini osnovni narativni aspekat ove igre u svakom carstvu sveta ( ime koje carstvo nosi po serveru na kome se igra). Sam narativ igre upoznaje igrača sa rasama, uči igrače o funkciji fakcija i takođe već kroz igru uči igrače o raspodeli klasa.
Istorijske veze igre od samog njenog zasnivanja širi svoju naraciju kroz priču novim ratnim igrama postepenim ažuriranjem sistema iz godine u godinu. Heroji postaju teži za eliminicaju, jača se oprema koja postaje sve kompleksnija da se napravi i na taj način igra balansira vremensko zadržavanje igrača, zato što zahteva da igrači provode mnoštvo sati u igri kako bi bili u mogućnosti da modifikuju svoje heroje, što donosi doprinos kompaniji obzirom da se vreme jedino plaća u ovoj igri. World of Warcraft uvodi strategije stvarnog i realnog ratovanja kako je pamćeno u našoj istoriji, koja izaziva kod igrača znatiželju i budi instinkt u igračima kako pravilno moraju postupiti i po kojim pravilima moraju igrati da bi došli do pobede. Sukob u igri uvlači igrača u svest o posledicama ratujući.
Nehotične poruke o ratu kroz bojišta WoW-a pružaju igračima osnovne aspekte u razumevanju koncepta ratovanja koja su zapisana u popularnim kulturnim istorijskim delima.
Analiza Narativa Heroja World of Warcraft:
World of Warcraft jeste igra igranja uloga na mreži za više igrača koja je ostvarila veliki uspeh već krajem 2004 god. Dugi niz godina WoW je bio proglašen za najpopularnijim MMORPG u svetu koji ima najveću predplatničku bazu u svetu sa preko 12 miliona igrača.
Sa narativnog aspekta gledano na igru WoW, nakon što bi igrač napravio svoj nalog i odabrao željeno carstvo zemlje koje je podeljeno na Evropu i na Ameriku. Postoji i carstvo za Ruse i Azijante ali samo u njihovim državama. Nakon što bi igrač očitao carstvo koje želi da igra ima za ponudu jednu od dve fakcije.
Fakcija predstavlja grupu savenika, bilo rasnih ili ideoloških. Većina fakcija opšte je poznata samim igračima još od pojave Warcraft III, gde su se igrači uveliko upoznali koja rasa pripada kojoj fakciji.
Fakcija se generalno odnosi na termin koji je isključivo vezan za Savez i Hordu. Svaka rasa od heroja automatski pripadaju određenoj fakciji i ne mogu menjati svoju fakciju, jer je tako isprogramirano po defaultu. Dok recimo Pandareni (igrači koji igraju Pande) jesu veliki izuzetak u samoj igri jer oni tokom napredovanja i sticannja moći moraju da se opredele kojoj fakciji u igri žele da pripadaju prilikom napuštanja Lutajućeg ostrva već na 10 levelu.
Jednom izabranom fakcijom nekog heroja ne može se promeniti način na koji se igra u igri. Jedini način da se to izvede jeste plaćanjem novčane usloge gde je igraču prinuđen izbor da prilikom promene svoje fakcije odaberete drugu rasu koja pripada isključivo toj fakciji. Fakcije imaju svoje posledice. Heroji samo mogu razgovarati i sporazumeti se isključivo iz svoje fakcije kako bi se u igri izbegle svađe, psovke i pretnje, pošto suprotna fakcija neće biti u mogućnosti da pročita napisani tekst jer jedino što će videti biće Hijeroglifi nerazumljivih simbola. Određene zone i gradovi na mapi kao i u svetu takođe su prijateljski ili neprijateljski nastrojeni prema heroju koga igrač igra u zavisnosti na čijoj teritoriji se igrač sam nalazi. Na bojnim poljima igrač podiže reputacije prema svojoj fakciji sticanju pohvala u postizanju određenih ciljeva igre.
Rase u World of Warcraftu:
Rase definišu podelu različitih unikatnih i jedinstvenih stvorenja. Brojne rase naseljavaju Azeroth i uključuju:
Sa time što oba dve fakcije u igri mogu imati novu rasu koja im se može priključiti a to su Pandareni. Određene rase pripadaju isključivo određenoj fakciji i ukoliko igrač želi da igra jednu od navedenih rasa automatski se priključuje fakciji u kojoj je rasa njegovog heroja. World of Warcraft univerzum naseljavaju sva ova živa bića. Ove rase govore mnogo različitih jezika, imaju različite domove i svoje unikatne rasne osobine i mogu se držati isključivo određenih klasa koje se mogu igrati u igri. Iako je većina rasa poreklom iz sveta Azerotha, neke rase su stigle iz drugih svetova poput Drainora. Legija su se priključile svetu WoW proširujući priču mitologije i uključivajući novu rasu lovce na Demone iz zakrivljene svere Twisting Nether.
Reputacije Fakcije World of Warcraft:
WoW je jedinstvana kompleksna igra koja nudi mnoge mogućnosti svojim igračima. Može se steći ili izgubiti naklonost, reputacija je glavni faktor uspeha u igri uz pomoć kojih se otključavaju mnogobrojne mogućnosti za igrače. Veća reputacija daje pristup posebnim nagradama ili novim zadacima koje igrači mogu ostvariti. Reputacija u igri se može povećati rešavajući određene dnevne zadatke sa svojom fakcijom,uključujući ponovljive zadatke na nedeljnom nivou. Zadaci su uglavnom jednostavni i ne zahtevaju mnogo uloženog vremena od strane igrača i uglavnom vode igrače do odgovarajućeg zadatka, gde igrač treba da eliminiše određena stvorenja ili da pronađe listu traženih retkih mitskih bića koja se mogu pronaći u određenom vremenkom intervalu za koji igrači uglavnom kampuju na mestima gde im zadatak nadlaže da će se mitsko biće pojaviti. Ugled je važan faktor u igri gde zapravo igrači moraju da zarade bodove kako bi napredovali u svojoj fakciji. Bodovi za reputaciju kao i bodovi za iskustvo u igri dobijaju se završavanjem misija i eliminisanjem neprijatelja suprotne fakcije kako bi se stvorila lojalnost prema svojoj fakciji, gde je igrač bogato nagrađen od strane svoje fakcije. Različiti zadaci i nagrade specifične za bodovanje reputacija dostupne su na svim nivoima igre, ali igrač mora imati mogućnost da komunicira sa NPC-om kako bi dobio pristup za određeni zadatak i nagradnom sistemu.
Prikaz reputacija kod Saveza i Horde
Narativ Reputativnog Sistema u igri:
Mržnja sa određenom fakcijom uglavnom je vezana za suprotnu fakciju od one koju igrač sam igra. Svaki igrač koji se približi bilo kome iz fakcije mržnje biće napadnut i gonjen do smrti.
U većini slučaja igrač nije u mogućnosti da boduje mržnju sa suprotnom fakcijom od koje igra, čime je fakcija uvek neprijateljski prema igraču nastrojena. Neprijatelji koji su u mržnji sa igračem neće imati nikakav vid komunikacije niti će nuditi igraču bilo koji vid usluge osim borbu do smrti. Vitezovi smrti jedna od dodatih klasa za igranje koji se nalaze u sklopu igre već od treće ekspanzije WOTLK (Wrath of The Lich King). Vitezovi smrti pri ulasku u jednoj od glavnih gradova bilo da je Stormwind ili Ogrimmar bez obzira što pripadaju fakciji u kojoj pripada rasa koju igraju, svi NPC će pokazivati svoje nezadovoljstvo, pljuvati po igraču i bacati pokvarenu hranu na tog igrača koji igra vitezove smrti. Razlog tome jeste što vitezovi smrti moraju graditi svoju reputaciju sa svojom fakcijom kako bi zadobili poštovanje i ugled gde će biti prihvaćeni u fakciju za koju igraju.
Neutralna reputacija: predstavlja ispod prijateljski nastrojene reputacije, gde će se imena isticati žutom bojom. Neutralni NPC neće napadati i juriti igrače ukoliko igrač sam ne izazove NPC-ove na borbu čime će se reputacija degradirati ukoliko igrač bude ubio neutralnog NPC iz fakcije.
Prijateljska reputacija: Samo ime govori da predstavlja sprijateljenu reputaciju između igrača i NPC-a fakcije, gde su dijalozi zelenom bojom. Kada se igrač sprijatelji sa određenom rasom iz fakcije, dobija mogućnost za odrađivanje specijalnih zadataka čime skuplja bodove.
Počastvovana reputacija: Predstavlja nivo više reputacije iznad prijateljske. Gde igrač dobija dodatnih 10 % prilikom rešavanja svakog od zadataka za svoju fakciju, takođe igrač dobija 10 % popusta na novčanu razmenu robe iz cele fakcije.
Poštovana reputacija: Ovaj vid reputacije za igrače predstavlja viši nivo od počastvovane reputacije, gde igrač dobija 15 % više bodova i popusta nego što je mogao u počastvovanoj reputaciji.
Uzvišena reputacija: Predstavlja najviši nivo reputacije između igrača i neke od rasa iz svoje fakcije. Ostvarivanjem uzvišene reputacije sa određenom fakcijom igrači dobijaju 20 % popusta na razmenu robe, kao i igranje nove igre sa jednom od savezničkih rasa iz svoje fakcije, koje je moguće igrati samo nakon što se ostvari uzvišeni stav sa određenom rasom u igri. U savezu igrači imaju mogućnost da igraju Void Elfove, Prosvetljenje Dreanaje, Dark Iron patuljke, Kul’Tiran ljude i mašine Gnomove. Dok sa druge strane Horda ima mogućnost da bira između Mrtvorođenih, Visoko Planinskih Taurena, Zandalari Trolova i Vulpera ( Lisaca).
Podele klasa World of Warcrafta:
Klasa u igri WoW-a predstavlja primarni avanturistički stil igrača. Klasa lika određuje sposobnosti igrača, njegove moći kao i veštine kojima će igrač manipulisati I uvežbavati stćanje rutine tokom svoje avanture u igri. Odabirom klase koju igrač želi igrati, igrač bira stil igre koji je dostupan heroju koga igra. Određene klase koriste samo određen tip oružija i oklopa koje je igrač u mogućnosti da koristi kao i atribute vrednovanja u igri (kako ti atributi funkcionišu i kako će igrač sa njima raspolagati tokom igranja). Razred kod klasa označava putanju izbora igrača, igrač bira da li će se baviti mračnim veštinama ili svetlošću hilovanja drugih igrača. Izbor svoje klase heroja je ograničen izborom rase (svaka rasa ima drugačiju grupu dostupnih klasa za igranje). Svaka od klasa ima tri specijalizacije svog razreda od kojih su dve za ovladavanje veštinom borbe, dok jedna uvek predstavlja suprotnost od ponuđenje dve (odabirom treće specijalizacije igrač ovladava veštinama lečenja i tajnih čini za zacelivanje sebe i drugih igrača.
Narativ klasa u igri World of Warcraft:
Vitez Smrti: Kombinuje borilačku snagu sa tamnim, nekromanskim energijama. Vitezovi Smrti koriste žrtvovanje svoje krvi za razvoj bolesti za AoE (vremenske čini) napada kako bi zadržali pažnju svojih neprijatelja. Vitezovi Smrznute časti koriste smrznutu krv izraženu u božanskoj snazi kako bi na brutalan način eliminisali svoje neprijatelje. Iako vitezovi smrti mogu podići nemrtve sluge, specijalnost kod nesvetih vitezova daje poseban fokus gajeći sluge kao kućne ljubimce kako bi pojačali svoju snagu Nekrofolije. Vitezovi Smrti koriste jedinstven sistem resursa koji je isprogramiran na takav način upražnjavaju Rune za ojačavanje svojih moći, koje se neprirodno i vremenski obnavljaju. Kako bi igrači bili u mogućnosti da igraju vitezove smrti moraju da dostignu nivo 55 sa jednom od igrivih klasa koja su na raspolaganju igraču počevši od nivoa 1.
Lovac na Demone: Predstavljaju fizički oštećene Blood Elfove ili Night Elfove koji su uglavnom slepi i imaju razvijeno šesto čulo, pojačane natprirodne moći i učenici su glavnog lovca na Demone koji je miljenih svih igrača i ljubitelja WoW-a Illidana Stormrage. Lovci na demone podržavaju mračnu stranu i slepo veruju mračnim silama koje plaše njihove saveznike i neprijatelje. Illidari fakcija u kojoj pripadaju lovci na demone prihvataju mačke i haotične magije, energije i mračne sile koje već dugo ugrožavaju svet Azeroth. Koristeći moći demonske sile koju su nasledili ubijanjem demona, lovci na demone razvijaju demonska obeležja koja podstiču neustrašljivost i ubijaju strah u heroju. Kao lovci na demone kreću pustolovinu u Mardumu srušenom ponoru. Kako bi igrač krenuo sa lovcem na demone mora imati barem jednog heroja koji je dostigao nivo 70 u carstvu u kome igra.
Druid: Jedna od najpopularnijih klasa u svetu World of Warcrafta predstavlja druid koji se bavi čarolijama svetog božanstva sa velikom ulogom bajanja. Druidi su najsvestranija hibridna klasa koja u svetu WoW-a postoji, koriste snagu božanstva kako bi poprimili oblike raznih životinjskih bogova. Zaštitnici se transformišu u moćne Tankove sa visokim oklopom i koriste Bes kao svoj sistem resursa čime ga prikupljaju poprimanjem udaraca od strane neprijatelja ili provokacijom. Divilji Druidi imaju moć transformacije u obliku mačke, čime postaju moćni izvor štete i koriste sistem energerskih resursa suprotno od Besa čime svoj kapacitet obezbeđuju nanošenjem štete na neprijatelja. Druid je jedina klasa u igri koja ima četiri vrste razreda i zbog svoje raznovrsnosti i mogućnosti raspolaganja spada u najigriviju rasu od početka Vanile (Igra bez uključenih ekspanzija). Druidi koji drže balans u životu održavajući ravnotežu između energije sasvežđa i energije sunca & meseca do danas glase za najmoćniju klasu u igri za gađanje na daljini. Poštovanje prema svom razredu u kome igraju i veri božanske sile, Balans Druidi poprimaju oblik Moonkina (Svete ptice sa rogovima). Sa druge strane obnavljajući druid ima za ulogu da leči i obnavlja druge, gde kao svoje moći koristi dar majke prirode i poprima oblik drveta života. Svaka od specijalizacija Druida fokusirana je na drugačiji oblik i kao obrazac koriste Medveda, Mačku, Moonkina i Drvo života, čime se druidi izdvajaju kao najzanimljivija klasa u World of Warcraftu. Druidi su jedna od retkih klasa koja imaju sposobnost da vaskrsnu ubijene saveznije u borbi, kao i da regenerišu manu kako sebe tako i saveznika zbog čega su najtraženiji u igri. Takođe imaju jake bafove kojima pojačavaju svoje saveznike za 10 ili 20 % u zavisnosti od svoje specijalizacije.
Lovci: Dileri fizičke štete Lovci koriste fokus za preciznost i kako bi pojačali štetu oružija na daljini (lukovi, puške i samostreli) kao njihov primarni izvor štete. Lovci su jedina klasa u igri koja ima za mogućnost da pritomljavaju opasne zveri koje ih štite i služe im kao kućni ljubimci. Zveri ih prate i služe lovce u borbi nanoseći neprijateljima štetu i pružajući lovcima ometanje pažnje neprijateljima. Lovci su vešta klasa u igri koja ima moć kajtovanja neprijatelja, imaju dosta alata koji će grupi omogućiti da izbegnu borbu kako bi se stiglo do cilja. Specijalizacije za Lovce jesu streljaštvo: gde lovci ovladavaju svojim veštinama i preciznosti putem talenata. Majstorstvo zveri pak ima drugačiji pristup specijalizacije, gde su fokus i snaga fokusirani direktno na njihove zveri koje poseduju. Dok sa druge strane preživljavanje kao specijalizacija ima drugačiji pristup lovcima, daje im mogućnost da ovladavaju veštinama za preživaljavanje fatalnih udaraca opasnih po život, postavljanjem zamki, dimnih bombi kao i dizorjentisanje neprijatelja.
Magovi: Rangirani dileri za bacanje najajčih čarolija jesu Magovi u igri World of Warcraft. Magovi su distributeri magične štete sa veoma moćnim čarolijama direktne površinske štete. Magovi manipulišu sa raznim čarolijama uključujući i kontrolu nad neprijateljem bacajući čini polimorfizma gde neprijatelj poprima oblike životinja koje su prijateljski orjentisane prema neprijatelju. Magovi napajaju snage mane i uroka, izvršavaju teleportaciju i grupne portale u glavne gradove, imaju sposobnost da dočaraju hranu i vodu za timove grupa. Zbog toga što su manipulatori čini imaju sposobnost da izbegnu oštećenja od strane Lovaca kao i efikasnost da prođu neprimećeno kroz zamke što ih čini najefikasnijom klasom za igranje u PVP modu (Kada se pravi igrač bori protiv igrača na bojnom polju). Magovi mogu da se specijaliziraju u ovladavanjem moći vatre, leda i zvezdane energije čime ih svaka od tri ponuđene specijalizacije uči različitim čarolijama i sposobnostima.
Paladin: Paladin u igri predstavlja iscelitelja magičnim darom od strane božanske sile koji ima mogućnost da koristi sveto oružije i ima povećan napad protiv nesvetih bića i besmrtnika. Paladini predstavljaju svete vitezove u igri. Sa svešteničkom dušom i hrabrošću ratnika paladini kombinuju svetu magiju sa moćnim oružijem i čvrstim oklopom. Poput legendarnih vitezova paladini se bore u dobroj borbi, ubijajući neprijatelje božanskim gnevom i vraćajući saveznike sa ivice smrti snagom svete svetlosti. Paladin predstavlja pravu hibridnu klasu i u mogućnosti su da ispune bilo koju ulogu, poseduju mogućnosti da malo rade od sve tri specijalizacije bez obzira na odabranu selekciju. Zahvaljujući svojoj kombinaciji oštećenja, zaceljivanja i zaštitnih sposobnosti. Paladini su jako poznati po svojoj vrhunskoj otpornosti sa svojim moćima poput Ruke zaštite, Božanskog štita ili Molitve, koje im omogućavaju da igrača učine samo neranjivim ili ga izleče do punog zdravlja kada se poraz neprijatelja čini neizbežnim. Paladini glase za najjačom klasom podrške u igri. Jedina su klasa koja ima mogućnost da podeli blagoslov na više različitih igrača u istom momentu i zaceljivati štetu nanetu od strane neprijatelja. Paladini imaju tendenciju da kombinuju samoizlečenja sa nanošenjem štete, bez ikakvog napora održavajući svoj zdravstveni nivo i fokusirajući se na obaranje svojih ciljeva. Paladini izvršavaju svoje sposobnosti kroz kombinaciju mane i svete moći. Sveti paladini su snažni iscelitelji specijalizovani za lečenje i zaštitu sa ciljem da pomognu drugima i sebi.
Sveštenici: glase za iscelitelje druge kategorije koji se takođe bave crnom magijom i korišćenje čarolija tamne strane. Pobožni sledbenici svete svetlosti, sveštenici nose kolenastu odeću i krpe. Tradicionalni su majstori za lečenja, svesteničko znanje o Svetlosti omogućava im kontrolu nad tamnijim moćima senke. Disciplinski sveštenici su moćni iscelitelji koji su specijalizovani za ublažavenje štete, koji koriste čitav niz moći štitova kako bi magično zaštititi svoje saveznike. Sveštenici su jako cenjena klasa u World of Warcrafta, jer jako dugo mogu održati jednog saveznika u životu, a takođe su u mogućnosti da ga zacele prilikom odbrane. Sveti sveštenici su arhetipski iscelitelji koji koriste široku kombinaciju direktnih isceljenja, gde su u mogućnosti da izvrše višeciljnih isceljenja kako bi pomogli grupama saveznika u borbi. Sveti sveštenici razmenjuju svešteničke efekte i svešteničke štete za dobru staromodnu isceliteljsku moć, čime su jako teška meta za svoje protivnike. Sveštenici u senci koji su se opredelili za crnu magiju fokusiraju se na bacanje kletvi dizorjentišući svoje neprijatelje i bacajući ih u strah, čime neprijatelji upadaju u paniku gde igrači gube kontrolu nad svojim herojima. Bez obzira na to da li se pozivaju na Svetu Svetlost ili šire kugu i smrt među svojim neprijateljima, sveštenici su moćne klase u igri, jer gde ima sveštenika igra postaje više izazovnija i teža za pobedu.
Rogue: Zlokobni gospodari noći Rogovi su specijalizovana klasa koja se služi otrovima i prikradanjem – tihi ubica. Rogovi koriste noževe oštrica za eliminisanje neprijatelje bez zvuka. Fokusirajući se isključivo na nanošenjem štete neprijatelju Rogue predstavlja savršenu klasu za neočekivani napad. Njihov jedini kodeks časti jeste ugovor o životu njihove mete. Zahvaljujući svojim brzim pokretima Rogue nosi kožnu opremu koja im omogućava brzo kretanje kroz noć gde u svakoj ruci drže lagano oružije. Lukavci atentata koriste moćne otrove i završen poteze kako bi naneli fatalne štete svojim metama. Kao suptilni prevaranti mračni su vrebači tame, koji iskaču iz senke koristeći prljave trikove kako bi izmanipulisali pažnju svojih neprijatelja. Rogue je jedinstvena klasa koja kao i kod Druida u formu mačke oslanjaju se na regenerativni fond potrošene energije kako bi naneli štetu. Rogue klasi za jednu od najsloglasnijih klasa po pitanju PVP ili Arena Borbe, zbog toga što imaju sposobnost onesposobljavanja protivnika na duži vremenski period raznim otrovima, krvarenjem žrtve, omamljivanjem dugim onesposobljavajućim efektima dok svoju bespomoćnu metu režu i seciraju. Rogue ima odlučnu veštinu da se prikradaju žrtvi neprimećeni od strane neprijatelja gde nasrću na svoj plen specijalnim ubodnim napadima i imaju čitav niz izbegavajućih sposobnosti da izbegnu borbu kada se šanse za preživljavanje okrenu protiv njih. Rogue je jedinstvena klasa koja ima mogućnost da obijaju zaključane stvari u igri i da potkradaju svoje neprijatelje.
Shaman: Slučno poput druida Shamani se bave bacanjem čarolija sa posedovanjem isceliteljskih moći. Shamani su duhovne vođe, gospodari elemenata koji koriste čarolije i toteme kako bi izlečili ili poboljšali svoje saveznike. Ovi moćni praktikati imaju sposobnost da komuniciraju sa svojim precima i pokušavaju da uravnoteže besne elemente snage i mogu ih pozvati u borbi da opeku ili raznesu svoje neprijatelje, takođe mogu da ojačaju ili izleče svoje zavesnike. Shamani mogu poboljšati svoje oružije elementarnim efektima, udarati neprijatelje udarima gromova , rafalima lave. Jedina klasa u igri koja ima moć da pozove svoje pretke da pomognu u borbi i mogu se poput druida transformisati u duha vuka koristeći reinkarnaciju kako bi povratili sebe u život i svoje saveznike. Elementarni Shamani su moćni borci u bacanju čarolija, čija je uloga da nanesu veliku štetu svojim neprijateljima tako što ih spaljuju izdaleka. Shamani su svestrani sicelitelji koji odgovaraju bilo kakvoj situaciji u igri, omogućavajući u racijama tokom borbe velike bafove koji pomažu svojim saveznicima. “Bloodlust” je najjača moć u igri koja može da na 30 sekundi unapredi kako shamana tako i svoje saveznike I zbog toga glase za najtraženiju klasa pored druida u igri.
Monasi: Monasi su kasnije došli u igru iz magle Pandarija novog područja sveta. Monasi se fokusiraju na CHI energiju i fizičku štetu u pronalaženju sistema tačaka slabosti kod svojih neprijatelja. Studenti drevnih Pandariskih tehnika i borilačkih veština poput Kung Fu-a bacaju sebe u fokus meditativnog smrtonosnog dodira Kung Fu majstora u naletima letećih udaraca u vazduhu, čine onesposobljava svoje neprijatelje intimnim znanjem o nervnim centrima akutnih tačaka. Koristeći njihovu unutrašnju smirenost i povezanost sa univerzumom kako bi imali ravnotežu između sebe i svojih saveznika pri pomoću borbi ili raciji u igri. Monasi kao hibridna klasa mogu da imaju lekovitu ulogu, rezervoari su čarobnih napitaka za obnavljanje svojih saveznika koristeći tekniku drevne Kine za zarastanje. Takođe koriste nepokretne statue koje im daju moć drevne energije i niz lekovitih pića kako bi bili snažni i kako bi poboljšali svoje moći. Monasi su jedinstvena mobilna klasa u igri koji imaju sposobnost da se kotrljaju i da dobiju ubrzanje kako bi se brzo regenerisali i zacelili. “Brewmaster” su neobični tankovi u igri koji koriste drevnu moć za neviljive oklope i služe da bi zaštititi svoje saveznike. Magloviti Monasi su snažni iscelitelji i koriste drevnu maglu kako bi imali sceliteljsku moć za svoje saveznike. Hodači vetra koriste klasičan Kung Fu stil borbenih veština kako bi porazili svoje neprijatelje. Monasi su jedinstvena klasa u igri koja ne koristi oružije jedino što koriste su moćni štapovi u slučaju hilera ili tanka, dok Monasi koji su specijalizovani da služe drevnom vetru udaraju neprijatelje šakama i nogama.
Warlock: Jedna od najmoćnijih klasa za upravljanje čarolijama kletvi u igri jeste Veštac/Veštica. Njihova uloga je jedinstvena, pozovaju demone iz pakla da im pomognu u borbi, koriste kletve psovki da dominiraju nad žrtvom i bacajući agnoje straha i dizorjentisanosti. Jedna od unikatnih klasa koja ima moć da otklanja kletve i štete od strane neprijatelja, preokretući štetne efekte tokom vremena nazad na svoje neprijatelje. Warlock kao unikatna klasa može da pozove snažne demone koji terorišu grupe neprijatelje bez problema. Warlock ima mogućnost da sakuplja duše u kamenju kako bi sebe regenerisao. Ubijajući neprijatelje Warlock prikuplja duše čime pojačava svoju borbenu moć. Warlock koji se bavi nevoljom kao specijalizaciju ovladava kletvama i njihovoj istrajnosti prilikom bacanja kletvi. Demonskatehnologija omogućava Vešću da pozove pojačanje demonskih sila deleći moć demonskih sila kako bi uništio svoje protivnike. Čak imaju mogućnost da se transformišu u Demona kako bi zastrašili svog neprijatelja dobijajući veliku moć da dezorjentišu svoju metu. Destrukcija sa druge strane ima moć manipulacije vatre pakla čime spržuju svoje žrtve, moćnim fatalnim čarolijama vatre.
Ratnik: Kao osnovna odlika borbene veštine sa mačem i štitom, ratnici su bliskoborbeni borci obučeni u snažnom oklopu koji u par zamaha mogu da ubiju svog neprijatelja. Ratničke sposobnosti koriste Bes kako bi sebe podstakli da budu moćniji i da zadaju kritične udarece po život svojoj žrtvi. Ratnici koriste stavove kao bafove koji bi povećali svoju kondiciju i podstakli saveznike na samopozdanje. Ratnici su jedina klasa u igri koja mogu koristiti oružija velike težine u jednoj ruci čineći ih veoma brutalnim neprijateljem. Besni ratnici izvršavaju brzi niz divljih napada sa svojim mačem ili macetom. Sa druge strane zaštitnički ratnici koriste neprobojne štitove kako bi zaštitili grupe svojih saveznika od opasnih udara koji su opasni po život, jer jedini mogu preživeti fatalne udarce od strane Bossa. Ratnici su jedina klasa koji imaju prirodni imunitet na efekte od straha i mogu koristiti ratne zastave kako bi podstakli svoje saveznike da budu neustrašljivi. Ratnici se uglavnom nalaze u guzvi bitke, boreći se sa gomilama neprijatelja vrteći se u tornadu mačovanja.
Prikazan je Ratnik koji drži dva moćna legendarna oružija Sulfuras, Hand of Ragnaros & Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker ( oružija dva najmoćnija Bossa koja su vladala u vreme Vanile Wolrd of Warcrafta.)
Narativ Profesije u igri World of Warcraft:
Zanimlanje je trgovinski orjentisani skup veština koje heroji mogu naučiti kroz postepeno napredovanje kako bi sakupljali materijale za izradu poboljšanja opreme i predmeta od velike vrednosti u svetu Warcrafta. Obzirom na to da u WoW-u igrači raspolazu sa zlatnicima kao jedini primarni resurs od vrednosti sa kojim ceo svet raspolaže, kako bi bili u mogućnosti da unovče svoj trud kroz zanat kojim se bave. U osnovi profesije su poslovi kojim se igrači bave kako bi imali prihode u igri. Profesije se uče i usavršavaju pomoću trenera koji uče igrače specijalne recepte za pravljenje kako oružije tako i opreme. Bilo koja profesija se može naučiti bez obzira na fakciju, rasu ili klasu lika.
Neke od rasa pružaju bonuse pri nekoj od profesija, recimo patuljci su odlični inženjeri koja im pomaže da se bave brzim učenjem inženjerstva. Mnogi recepti se uče kao nagrada bonusa određenih misija, čime igrač dobija nagradu za uloženi trud iz misije. Kako igrač napreduje svoju profesiju na viši nivo, otključavaju se sposobnosti učenja novih, korisnih profesionalnih veština. Igrač unapređuje svoje veštine jednostavnim ubiranjem odgovarajućih sirovina iz resursa šitom sveta Azerotha. Osnovne profesije – primarne profesije su ograničene na učenje dve profesije po heroju. Profesije se ne menjaju jednom kada se odaberu, jer ukoliko igrač želi da promeni profesiju gubi svo stečeno znanje koje je stekao
Travarenje i sakupljanje žetvenih biljaka: pronađenih širom sveta ili iz tela nekih o stvorenja, najveća je odlika druida i shamana. Travarenje je jako isplatljiva profesija, baš zato što su travari u mogućnosti da prave čarobne napitke koji daju određena poboljšanja u igri.
Rudarstvo i sakupljanje ruda: sakupljanje kamenja i sirovih dragulja iz isturenih pukotina planina ili skrivenih ruda kamenja, takođe je jedna od jednostavnih profesija koja se veoma isplati. Omogućava igračima upotrebu kovačnice za topljenje ruda. Igrači lako nauče da prepoznaju rude jer kroz profesiju uče kako svaka ruda izgleda i koje su lokacije u svetu najpogodnije gde se mogu pronaći.
Derači koža: Derenje koža leševa nekih životinja zanat je koji je isplatljiv za igrače, jer neke od krljušti životinja imaju jako visoku vrednost u trgovini.
Alhemija/Mešanje napitaka: Proizvodnja ulja i drugih alhemiskih supstanci u bočice koristeći biljke i druge reagense jako je isplatljiv zanat. Izmišljotine i eksperimentisanje mogu dovesti do pronalaska novih napitaka koji imaju visoku vrednost u trgovini World of Warcrafta. Napici poboljšavaju atribute u igri povećavajući efekte čini ili snage za igrače. Alhemičari visokog obrazovanog nivoa mogu izvršavati transmutacije metala i esencije za specijalne mateijale koji su neophodni za druge profesije u igri i zbog toga imaju visoku vrednost u trgovini. Alhemičari se mogu specijalizovati u majstor napitke, majstore Eliksira ili majstore Transmutacije.
Kovači gvozđa i metala: Profesionalni kovači mogu da prave oklope od metala i ruda od vrednosti koje igrači mogu da koriste kako bi poboljšali i unapredili sebe. Kovači imaju mogućnost da izrađuju razno kamenje kako bi poboljšali oružanu snagu svojih oružija kroz određeni vremenski period.
Očaravajuća usluga: Ova profesija nudi razlaganje opreme ili predmeta od vrednosti pretvarajući ih u prašinu od vrednosti razlaganjem esencija u razbijenom magičnom predmetu koji više nisu od koristi za igrača. Čarobnjaci uglavnom koriste ovu profesiju jer im daje mogućnost da unaprede svoje štapice i magične predmete, takođe razlažu ulja koja poboljšavaju magične efekte primenom na oružija.
Inženjeri: Ova profesija nudi igračima da sklapaju mehaničke uređaje, prave vozila koja su od visoke prednosti u trgovini, mogu praviti mehanička oružija, mehaničke kućne ljubimce, koristeći samo minerale, metale i kamenje. Kako većinu proizvoda mogu adekvatno samo upotrebljavati inženjeri koji se razumeju u takvu tehnologiju ova profesija nije toliko isplatljiva, međutim smatra se za jednu od najzabavnijih profesija u svetu World of Warcrafta. Inženjeri se mogu specijalizovati za tehnologiju inženjerstva Goblina ili Gnomiša.
Inskripcija: Inskriptori čitaju natpise drevne kulture bave se istraživanjem i izučavanjem hijeroglifova, modifikuju sposobnosti čarolija i kletvi za sve klase. Inskriptori pravi svitke bafova, ručne predmete od vrednosti. Pisar koji pise glifove može da napravi bocu za čuvaje uroka i kletve čak i ako to ne pripada njegovoj odabranoj klasi igranja. Inskriptori imaju sposobnost glodanja materijala poput korenja biljaka, pigmenata i pretvara ih u čarobno mastilo sa kojim pravi čarolije i kletve.
Juvelirstvo: Ko se bavi ovom profesiom ima mogućnost da polira moćne dragulje koji se mogu ukovati u oklope ili oružija kako bi im se povećava moć, gemovi koje juveliri prave poboljšavaju atribute igrača, a takođe prave oblikovano prstenje , ogrlie , nakite. Juveliri imaju sposobnost topi sirove rude kako bi od njih dobio dragocene dragulje koji su potrebni za ovakvu profesiju.
Proizvodnja kože: Proizvodnja kožarske obrade koža jedan je od zanata za pravljenje opreme od kože koji su najtraženiji za lovce i lopove. Kožari takođe mogu proizvesti mnogobrojne kožarske predmete uključujući velike profesionalne torbe od vrednosti, bubnjeve za povećanje sposobnosti kao i poboljšanje brzine jahanja nosača igrača.
Šivenje: Profesija koja ne namenjena proizvodnju platnenih oklopa koristeći boju, konac i razne tkanine prikupljene od strane neprijatelja ili kupljene od trgovaca. Krojači mogu napraviti mreže za hvatanje neprijatelja, leteće tepihe koji se mogu voziti i magične predmete u kojima su ušiveni. Postoje i profesije koje svako može učiti poput Arhiologije , Kuvanja i Pecanja što je potrebno u mnogim profesijama kako bi se napravile magične stvari i opreme.
Narativ PvE (Player versus Environment) u igri World of Warcraft:
Razlog zbog čega je World of Warcraft dostigao toliki uspeh tokom ranijih godina bio je taj što je imao u ponudi igračma autentičnu video igru, u kojoj su igrači bili u mogućnosti da prave svoj svet igre i da vezuju emociju prema liku koga igraju, vezujući sebe i svoje uložene vreme za magičan krug. Većina igrača koja voli MMORPG (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) traži baš to što WoW ima kao ponudu za igrače. Igrači zapravo žele da se udube u igru i isključe iz realnog sveta kako bi mogli da opuste svoje misli i da privremeno zaborave na date probleme. Svet u kome igrači žele da pripadaju World of Warcraft nudi funkcionalnu zajednicu. Prosto je nemoguće bilo za same programere da naprave toliki sadržaj igre od kojih se igra igra oko 10 %, jer se novi igrači moraju osećati otuđeno od ostatka sveta kako napreduju i saznaju o svetu u kome igraju. Igrači imaju tendenciju da iznesu „argument je tvoj lični izbor“, ali Blizzard je naglasio za krajnju igru Shadowlands da se novi igrači moraju osećati ipak požurivano kako bi dostigli sve.WoW– od početka svog postojanja nije izvedena kao savršena igra, zbog toga što se previše gubilo vremena kako bi se pronašli drugi pravi igrači koji imaju iste želje za ostvarivanje određenog cilja u igri. Kako su programeri dodali funkciju traženja grupe u igri, igračima je olakšano uparivanje u grupama za bitke u tamnicama, isključivajući igrače sa odredišta u svetu u kome se nalaze, priključujući ih sve zajedno na istom mestu putem programirane teleportacije. WoW– je imao toliko neverovatno znanje igre za koje je bilo potrebno vreme igračima kako bi istražili i kako bi igrači ostvarivali određena dostignuća, međutim kako se igra proširivala tokom svake ekspanzije toliko toga su programeri učinili nebitnim i zanemarili u samom svetu igre.
Prikazana borba iz Raida (40) Molten Core protiv boga Ragnarosa
Prikazana je borba iz raida Dragon Soul (25) protiv boga Deathwing
World of Warcraft kao MMORPG:
WoW je ušao u arenu igara sa svetom koji je neprijateljski prema igračima. Igra je više „praštala“ igračima nego što je imala kao osnovu težinu igre u kojoj bi se igrači mučili kako bi im se uloženo vreme isplatilo. Ukoliko bi igrač umro u igri, igra je primoravala igrače da putuju u vidu duha u potrazi za svojim telom sa mesta groblja( kojih je pre svega bilo veoma malo u vremenu kada je igra osmišljena) kako bi igrač vaskrso. Takođe je igra nudila mogućnost igračima da se zacele od rana iz borbe nakon što je borba završena. Za razliku od ostalih igara u tom vremenu, ovo je bila dobrodošla promena. Slična igra koja je već u tom vremenu gubila na popularnosti bila je „Everquest“ gde sistem odnosa prema igračima je bio više poražavajući. ( Igrači u Everquestu bi gubili ne samo iskustvene bodove već i svoju opremu za koju su se mučili) WoW je igračima od početka bio privlačnija igra jer imala u ponudi svet mitologije i zatvaranje igrača u magičnom krugu gajeći ljubavnu zavisnost prema svetu igre, čime je igra povećavala faktor zabave i glavnu privlačnost satisfakcije kod igrača.
Prikazan je MMORPG Horde igrača u gladnom gradu Orgrimmar.
Prikazan je savez igrača Alliance u glavnom gradu IronFroge
Manje barijere za ulazak neigrača sa osećajem zadovoljstva:
Novi igrači koji tek ulaze u World of Warcrafta danas uglavnom su zapanjeni koliko je igra dobrodošla, iz razloga zato što novi igrač je u mogućnosti da izvrši nekoliko zadataka u jednom odabranom području, gde bi igrač odmah bio nagrađen epskom opremom, nečim gde se ranije moralo satima igrati za pokušaj da bi se nabavila ista. WoW je definitivno povećao privlačnost na ovaj način ne-igračima, dajući im osećaj zadovoljstva i postignuća jer budu nagrađeni u igri sa veoma malo truda. Na ovaj način igrači su srećni i omogućen je veliki vid zabave čime je igra godinama dobila moć popularnosti u svetu. Stvaranje osećaja lakoće uspeha i zadovoljstva definitivno je ključno privlačenje kupaca za kompaniju Blizzard. Ako se stvori nešto minimalno zbog igrači imaju osećaj da su nešto postigli , na ovaj način igra dobija na efektivnom osećaju zadovoljstva kod strane igrača, čime sami igrači ulažu sve više vremena trošeći novca kako bi imali sve bolje i bolje rezultate u igri. Samim ovim učinkom igrača, igra World of Warcraft napravila je bazu beskonačnog vrtloga u kome samo dobija na igračima, čime podiže svoju popularnost do samog vrhunca.
Narativ opremanja heroja u PvE:
World of Warcraft je takva igra danas da je cilj igre svakog igrača da nabavi što jaču opremu nakon što postigne maksimalni nivo u igranoj ekspanziji. Kako bi igrači bilo u mogućnosti da uopšte rade Racije sa većim grupama ljudi moraju nabaviti opremu kako bi započeli svoju avanturu u svetu Warcrafta. Tokom levelovanja igrač ima mogućnost da se postepeno pojačava opremanja heroja kroz Dungeon-e počevši od nivo 20 sa groupom od pet članova od kojih su uvek tri DPS-a, jedan Hiler i Tank. Postepeno opremanje igrača sve do maksimalnog nivoa kako igrač napreduje skupljanjem iskustva u samoj igri, čini ovu igru veoma zabavnom jer igrač ujedno uči dok igra i postane profesionalac u ovladavanju svojih veština klase koju igrač igra. Ubijanjem Bossova i elita igrači imaju mogućnost da pronaću RARE ili EPIC opremu koja pojačava njihove heroje čime se na ovaj način igrači zatvaraju u magičnom krugu igre, zato što igrači žele da što bolje opreme svog heroja.
Dungeons:
Tamnice predstavljaju podzemno avanturističko podrčje za igrače koje je povezano za samom pričom kroz nivoe u World of Warcrafta, i odnosi se na male grupe ljudi od po pet članova. Igrači će pronaći dve vrste tamnica dok budu igrali World of Warcraft. Mikro tamnice i Svetske Tamnice. Šitom sveta Azerotha postoji stotinu mikro tamnica, od malih do velikih. Lokacije Mikrotamnica uključuju istraživanje grobnica, ukletih napuštenih iskopina, ledene pećine i potopljene uklete brodove. Dolazak do ovih tamnica moguć je danas putem prijave koji je već implementiran u igri , teleportovaće 5 igrača do odabrane tamnice i uključiće bonus zadatak koji igrači kao grupa trebaju da reše zajedno ako žele da budu nagrađeni. Svetske tamnice poput “Mediv’s Tower – Medivova Kula ili Westfall Deadmines – Zapadna padavina mrtvih mina, tamnice su većih dimenzija u igri i posebno su dizajnirane za epske susrete sa legendarnim bićima. Igrači su u mogućnosti da dobiju šansu za legendarnu opremu koja je veoma retka u igri i koju nema svako. Sve ove lokacije tamnica imaju zajedničke prostore u kojima se igrači mogu okupljati i praviti timove i razvijati taktike za završavanjem bonus zadatka. Područja svih tamnica imaju “instancirane zone” i omogućavaju samom igraču i njegovoj grupi avanaturističko lično iskustvo za dovršavanje zadatka u privatnoj tamnici. Igrači imaju mogućnost da pozovu druge igrače u njihovoj instanciranoj zoni tamnice u slučaju da je neko od igrača izgubio konekciju ili više nije u igri.Čudovišta i bossovi u instanciranim zonama su znatno moćniji nego u World of Warcraftu, igrač samostalno nije u mogućnosti da se bori bez svoje podrške grupe. Igrači moraju da rade zajedno kako bi eliminisali neprijatelje i završili zadatak, međutim što su opasnosti veće i što je težina tamnica veća i nagrađivanje igrača je više. Instance u tamnicama imaju najteži i najkorisniji sadržaj, kako u pogledu neprijatelja tako i po opremi koja se dobija nakon što igrači poraze elitu ili Bossa. Obzirom da se igrači u instancama bore sa elitama i uglavnom su neprijatelji par nivoa iznad nivoa igrača zbog čega je igra u instancama teška. Prolazak kroz instancu zahteva od igrača dobru taktiku i uravnoteženu grupu igrača koji su na za izazov i za pokušaj nagrađivanja. Ukoliko igrači nose “Tabard” od svoje fakcije, igrači če dobijati poene pri eliminaciji elita za svoju fakciju u vidu reputacije. Ovakva igra nagrađuje igrače visokokvalitetnom opremom.
Prikazana je borba igrača u tamnici protiv vaskrslog bossa Razana
Raid:
Racije su osmišljene kao aktivnost za igrače čiji su heroji već dostigli maksimalni nivo u igrivoj ekspanziji WoW-a. Kako igra ne dozvoljava dalje povećavanje veština, niti uvođenje novih sposobnosti, jedini način poboljšanja heroja nalazi se u loot-u Bossova prilikom racija. Gotovo svi Raid događaji koji se organizuju već imaju članove igrača koji imaju određeni dostignuti nivo opreme i veština koji su spremni za pokrivanje minimalnog zahteva da bi se priključili jednoj takvoj raciji. U zavisnosti od Vođe tima koga uglavnom čini jedan iskusan igrač, on odlučuje kako će i na koji način grupa članova igrača igrati. Vođe će podeliti svoje predznanje sa ostatkom grupe Raida i taktički će ih uputiti na svoje predhodne greške i opasnosti koje postoje. Obzirom na ovakve zahteve, Raid grupe zahtevaju vežbu timskom igrom kako bi igrači stekli rutinu i kako bi naučili da taktički da igraju sa ostatkom članova grupe.
Raid Guilds:
Raid cehovi su posvećeni deo grupe igrača koji celokupno kolektivno vreme posvećuju igranju sa istom grupom ljudi svake nedelje, radi sticanja taktike i rutine igranja sa svojim cehom. Prednost im je što mogu da upoznaju sposobnosti i nedostatke svoje grupe i u zavisnosti od nedostataka usklađuju timski rad u prilagođavanjem iste taktike sa svim članovima tima. Raid Cehovi koriste dodatne mere kako bi povećali svoj uspeh, posebno uključuju korišćenje komunikacionih programa softvera za brzo i lako sporazumevanje sa ostatkom Raid grupe, jer neke od ovih dodatnih usluga nisu pokrivene osnovnom World of Warcrafta klijentima. Postoje neke od akademskih rasprava o konceptu i nameni racija, jer su dizajnirani kao glavni sadržaj MMORPG, prvenstveno jer tera igrače da ulažu sate i sate igranja kako bi pokušali da okuše sansu za dobijanjem EPIC ili LEGEND opreme nakon obavljanja zadatka racije sa grupom. Neminovno je koliko vremena puno igrači utroši igrajući raciju sa svojim timom, jer racije traju od minimum 3 do 6 časova po raciji i to ako grupa uspe da ga završi. U mnogim slučajevima Gildovi rade reprize kako bi nastavili i pokušali da završe tamo gde su stali. Međutim na svakih 7 dana instance se resetuju tako da su igrači vremenski ograničeni i ukoliko ne uspeju da završe svoje zadatke, bice primorani da u novoj nedelji pokušaju ispočetka. Obzirom na to koliko je vremena potrebno da bi se postigao uspeh u raciji, postoje neki programeri i akademci koji smatraju da raidovi mogu biti glavni fokus za opsesiju prema World of Warcraft-u. Podsvesno forsirajući igrača da razmišlja o neostvarenom cilju u igri, gde igra počinje da utiče na sposobnost osobe da brine kako o sebi tako i o svojim životnim ciljevima i dostignućima. Igrači treba da budu svesni ovih faktora zavisnosti kada odlučuju da uđu u svet racija, i da imaju samosvest da je nekad dosta.
Prikazana je tradicija Raid Gildova da se uslikaju nakon teškog dostignuća, čime povećavaju svoju reputaciju u igri World of Warcraft
Zaključak:
World of Warcraft definitivno ima jaku reputaciju već skoro pune dve decenije, i kroz nekoliko ekspanzija tokom godina igra je ostvarila veliku popularnost za fanove Mitološkog sveta, WoW se kotira kao svetski najveći MMORPG koji je ikada osmišljen u svetu igara. Igra je ostvavila trajni efekat večnosti na kompaniju Blizzard, jer u mnogim smernicama igre neverovatno je iznenađujuće koliko je izvanredan i bogat sadržaj. WoW je zatvorio igrače u magičnom krugu uz osnove igre kreiranjem ličnog heroja i „davanjem života“ igrača u igri. U svojoj osnovi pruža prelepe detalje kako heroja tako i fantazije sveta Azerotha , sa neverovatnim mogućnostima u otkrivanju tajni svetova sve od velikih peskovitih pustinja , preko kišovitih planina pa do ukletih šuma sa hiljadama drugih pravih igrača istraživanje i avantura ključni su faktori World of Warcraft igre. Igra ima toliko u ponudi da je svaka klasa i rasa u igri unikatna za sebe. Veštine i znanje u igri sticaju se rutinom , taktičkom i timskom igrom. Kada se igrač odluči da napravi svog heroja i da zaigra World of Warcraft postoje odluke igrača koje se jednom samo prave, gde igrači duboko treba da razmisle kako bi doneli odluku za sebe gde će se u carstvu uklopiti.Odluka igrača odlučuje kako će se igra igrati i na koji način će narativ igre pratiti igrača. Dve važne odluke koje igrač mora doneti jesu izbor rase i izbor klase. Rasa Heroja određuje igraču kako će njegov heroj izgledati i kakve sposobnosti će imati tokom igre. Uči igrača kroz narativ fakcija bilo da je u pitanju Savez ili Horda. Fakcija u igri igra veoma važnu ulogu jer samo heroji koji pripadaju istoj fakciji mogu komunicirati i sarađivati timski. Igrači prihvataju fakciju u kojoj su dodeljeni i uvažavaju da im je suprotna fakcija neprijatelj do kraja igre. Rasa je više socijalni izbor lične estetike. Klase u drugu ruku , odlučuje ključno šta heroj igrača može i šta ne može da radi u svetu World of Warcrafta. Svaka klasa u igri nudi ogromnu razliku u igranju i sticanju iskustva za igrače. Kako bi igrači ustanovili koja im klasa odgovora za igranje i gde pronalaze zabavu za sebe. Sistem nudi kao opciju probne heroje , gde kroz tridesetak minuta igre se vidi da li su se igrači uklopili sa klasom heroja. Klasa je slobodan izbor igranja i važi za sve igrače. Kontrolni sistem za igrače veoma je dobro razvijen. Igra uključuje kamere koje omogućavaju da se slika sagleda iz pune perspektive celog okruženja. Generalno sa sigurnošću veliko iskustvo koje ostavlja trajni trag po igrače World of Warcraft važi za veoma zabavnu i zaraznu igra koja je veoma je laka za igranje. Snaga igre leži u tajnom receptu da igrači ne moraju da znaju sve detalje u igranju uloga heroja kako bi mogli uživati u svetu Azerotha. I ako sama igra ima veliki sadržaja i mnoštvo detalja sveta igrači nemaju nikakav problem da se uklope u novim sredinama. Ovo je savršena igra za svakog prosešnog igrača i pružajući neverovatan vid zabave u igranju uloga.